Corvinus HÖK

Interjú a Corvinus Tourism Club elnökeivel, Frazony Szintiával és Kandó Dorottyával

Meséljetek kérlek az egyetemi éveitekről és arról, hogy milyen szakon tanultok.

D.: Én 2019-ben jöttem a Corvinusra, turizmus vendéglátás szakra. A szervezethez (Corvinus Tourism Club) is ebben a félévben csatlakoztam.

Sz.: Én is ugyanebben az évben jöttem a Corvinusra, ugyanerre a szakra és a CTC-be is. Azt szerintem mindkettőnk nevében mondhatom, hogy amióta CTC-sek vagyunk, azóta pezseg bennünk az a bizonyos spirit, ami töretlenül ment bennünk az évek folyamán, így lettünk először középvezetők, majd felsővezetők, elnökök. Az egyetemi éveink alapvetően nem voltak rosszak, nyilván a covid kissé lyukassá tette azokat, de a diákszervezet megadta az élményeket, amik nélkül most eléggé hiányos lenne az egyetemi életünk.

Mi az, amit nagyon fontos tudni rólatok?

Sz.: Ami ilyen fun fact rólam, hogy én szerelmes vagyok Amerikába amióta világ a világ, és most úgy tűnik, hogy ennek mentén össze fog jönni egy szakmai gyakorlat a Resort Leaders segítségével, szóval megyek dolgozni Amerikába.

D.: Nekem a munkám tölti ki a maradék időmet, és remélem, hogy amit a munka folyamán megtanulok, azt majd egyszer át tudom ültetni a turizmus szakmába is, de ez majd még elválik.

Hogyan kerültetek a szervezetbe és jutottatok el az elnökségi pozícióig?

D.: Magával a szervezettel gólyatáborban találkoztunk először. Akkor még nem is ismertük egymást, de mind a kettőnket megfogott az akkori elnökség beszéde, kedvcsinálója. Szerintem mind a ketten tudtuk, hogy suli mellett szeretnénk még valamit csinálni, valami pluszt tanulni. Én utána eljártam az infóestekre, talikra, ahol magával ragadott ez az egész. Főleg az tetszett, hogy egy rendes szervezeti struktúrában fogunk dolgozni, és hogy marketing területen is ki lehet próbálni magunkat. Az volt még a turizmus mellett a másik szakirány, amit szerettem volna tanulni. Szerencsére itt a szervezetben kiélhettem az eziránti szeretetemet, először a marketing csoportban voltam koordinátor. Amikor Szintiben megfogalmazódott a gondolat, hogy vezető szeretne lenni, úgy döntöttünk, hogy társak leszünk és megpróbáljuk vezetni a szervezetet együtt.

Sz.: Én is a gólyatáborban találkoztam a szervezettel, ugyanebben a felállásban. Már vicces anekdota szinte, hogy már a bevonó táborunkban megfogalmaztam, hogy pár év múlva én szeretném mondani az elnöki beavató beszédet az újoncoknak. Ez töretlen lelkesedést adott ahhoz, hogy tudatosan építsem fel diákszervezeti munkámat. Egyébként én voltam előtte más diákszervezetben is, de miután mérlegeltem, rájöttem, hogy itt tudok jobban kiteljesedni. Én a Talent Development részlegen kezdtem, ami akkor volt még születőben, hiszen 2017-ben alapították a szervezetet, és 2019-ben lett beépítve a talent program a szervezetbe. Ezt a szakmai részt akartam elmélyíteni a tevékenységem során. Ilyenek például a tréningek, kapcsolattartás a partnerekkel, visszajelzések kezelése. Három féléven keresztül voltam koordinátor, a legutóbbi félévben pedig úgy döntöttem, hogy szeretnék feljebb lépni, amit meg is engedtek és Dorciban társra is leltem az elnökségi pozícióban.

Milyen területei vannak a szervezetnek?

D.: Van ugye a marketing, HR, a TD, azaz Talent Development, akik a tréningeket szervezik és az Event Management, akik a külsősök felé podcastet, kampányvideókat, előadásokat csinálnak.

Mik a szervezet fő projektjei?

D.: A bekerüléstől a legjobb talán ezt megközelíteni. Az első félévünk arról szól, hogy megismerjük a szervezet működését különböző feladatokon keresztül, erre van marketing, HR, TD és Event hét. Ezeken az eseményeken a különböző terminálok feladataival foglalkoznak az új tagok. Ezen kívül tréningekre járnak, amik ezekhez kapcsolódóan specifikus tréningek. Ide el szoktak jönni szakértők is, akik látókörbővítő beszélgetések keretein belül segítenek eldönteni az új tagoknak, hogy melyik irányba mozogjanak el. Az első félév után folytatódik a talent program, ahol már csak tréningek vannak, illetve mindenki választ egy terminált, ahol munkát végez.

Sz.: Ezt még annyival egészíteném ki, hogy a talent programunk, ahhoz, hogy a turizmust jobban bemutassuk, úgy áll föl, hogy a tréningekre, amik a szervezethez kapcsolódnak, turisztikai szakembereket hívunk. Ez segíti az újoncokat abban, hogy lássák, hogy ezeket később az adott szakmában hogyan lehet elsajátítani. Ezután egy féléven keresztül vannak total management tréningek, majd gastro and leisure, ahol gasztronómiával, vállalkozásalapítással foglalkoznak. Végül pedig a desztináció menedzsment és turisztikai tanácsadás területein ismerkednek meg a lehetőségekkel. A szakmai része mellett, van egy nagyon jó közösségi része is a szervezetnek. Igyekszünk minél jobban beintegrálni az új tagokat. Erre van az új tagokhoz, akik egyébként is csapatban dolgoznak, osztva egy már korábban belépett szervezeti tag, aki segíti őket. Emellett van mindenkinek mentora is, akikkel inkább ilyen fun programokat csinálnak. Fő projektjeink, amik külső szemmel is láthatóak, azok a podcastek, kampányvideók, előadások.

Hogyan épül fel az elnökség? Mik a fő feladatai?

Sz.: Az elnökségben összesen hatan vagyunk, ketten elnökök és a négy terminál alelnökei. Emellett a törzskar is elengedhetetlen részét képezi a vezetőségnek. Van egy kontrollerünk, aki az IT-s és adminisztratív dolgokkal foglalkozik. Van egy elektronikus rendszerünk kiépítve, ahol vezetjük a munkaórákat, projekteket. A kommunikációnkat is itt szervezik, mindenkinek szervezeti email címe van, arra az esetre, ha partnerekkel kell kommunikálnunk. Ezen kívül van pénzügyesünk, aki a pénzügyeket intézi, van jogi felelősünk, aki a gyűléseink és vezetőségi üléseink jogszerűségét biztosítja. Továbbá a sales biztosít szponzorált termékeket az eseményeinken. Nekünk elnököknek elsődleges feladatunk, hogy átlássuk a rendszert, ami néha persze nehézséget okoz, mert sorra bukkannak fel új dolgok. Fel kell mérnünk, hogy mi az adott probléma, hogyan tudunk eljutni a legjobb információhoz és hogyan tudjuk ezt a legyorsabban kommunikálni, hogy az eljusson az adott projekthez, emberhez.

D.: Ezenfelül mi képviseljük a szervezetet olyan eseményeken, mint például a vezetőségi hétvége vagy hasonlóak.

Sz.: Meg ugye a CTC a YBG alá tartozik, ahol a többi diákszervezettel együtt van egy csapatunk, ahol ugyanúgy vannak közösségi programok (nyári fesztivál, sítábor). Ott is mi képviseljük a szervezetet az alelnökökkel. Szóval zajlik ott is az élet rendesen.

Mi volt a legutóbbi, legsikeresebb projektetek? Melyik projekt volt a kedvencetek?

D.: Az idei brand frissítés elég nagy feladat volt. Elég régóta tervben volt már, de odáig vissza kellett mennünk, hogy milyen színek és betűtípusok legyenek az új arculatban. Tényleg teljesen lebontottuk az egészet, múlt héten szerdán jutottunk el odáig, hogy teljesen lecseréltük az arculatot. Szerintem egyébként nagyon sikeres volt, ehhez hozzátett az is, hogy idén a marketing terminálunk is megújult, más struktúrában működik, és sokkal jobban átlátható. Az alelnökük sikeres koordinálása nélkül ez nem sikerülhetett volna.

Sz.: Ez egy nagy kooperáció volt azért, mert a BGE és a METU a két társszervezetünk. Ezt velük kellett az első közös, nagy projektként megvalósítani. Egyeztetnünk kellett időpontokat, színeket, sablonokat, hogy ezek egységet képviseljenek a jövőben, ami egyébként jobban ment, mint gondoltuk, annak ellenére, hogy kevés időnk volt. Ez azt mutatja, hogyha lelkes, elkötelezett, hasonló érdeklődéssel rendelkező diákok vannak egy-egy szervezetben, akkor a határ a csillagos ég.

D.: Az is sikeresebb projektnek mondható, hogy a covid alatt próbáltunk arra fókuszálni, hogy a turizmus szakmának a megítélését javítsuk, és megmutassuk, hogy mennyire értékesek azok a fiatalok, akik ezt tanulják. Emiatt volt egy kampányvideós sorozatunk, és elindult egy podcast csatornánk is, ahova szintén olyan embereket hívunk, akik azt képviselik, hogy igenis érdemes ebbe a szakmába fektetni.

És mi volt a brand váltás fő oka?

D.: A régi arculat már nem tudta képviselni a mi érdekeinket, szerettünk volna magunknak professzionálisabb kinézetet.

Sz.: A fő cél pedig az, hogy szeretnénk frachise-ként terjeszkedni, tervben van, hogy Szegeden is lesz egy szervezet. Emellett rájöttünk, hogy a régi logónk egy ponton túl elavult lesz. Ezért úgy alkottuk meg ezt az új brand-et, hogy hónapokon keresztül, egész nyáron lehetett beadni ötleteket, véleményeket, és akik benne voltak ebben az egészben, úgy érezzék, hogy ez a brand tényleg a miénk.

Mi a fő motivációtok a szervezeten belül?

D.: Ez nagyon cliché, de a közösség. Mi is az egyetemi éveinken belül ebben a szervezetben nőttünk fel, és nagyon fontos nekünk, hogy az új tagok ugyanazt az életérzést megkapják, mint amit mi a csatlakozásunkkor megkaptunk.

Sz.: Engem is főként ez motivál. Közösség nélkül ebben az egészben nem lenne élet, nem lenne az, hogy minden nap ezzel akarok foglalkozni. Órákon az emberek többsége CTC-s , a szakunk hallgatóinak nagy része belépett már a szervezetbe. Emiatt az órákon kívül is jó viszonyban vagyunk, hiszen csináltunk már olyan projekteket együtt, ami jobban összekovácsolt minket. Ezek a későbbiekben is megmaradó kapcsolatok lesznek.

El tudnátok képzelni az életeteket a TC nélkül?

Sz.: Őszintén szólva nem, órák után csak sétálnék a folyosón, és nem tudnám mit csináljak. Emellett a szervezet segít orientálódni is, belátást nyerünk abba, hogy ebben a szakmában sokkal több van, mint amit először látunk az oktatás keretein belül. Sokkal több támpontot és útmutatást ad, ha egy diákszervezetbe belép az ember.

D.: Ez egyértelműen nagyon fontos, és annyira kinyitja előttünk a világot az, hogy CTC-zünk. Annyi emberrel találkozunk, annyi lehetőséget megismerünk, hogy enélkül nem is tudnám elképzelni az életem.

Sz.: Csakhogy mondjunk egy példát, én a Resort Leaders-ről nem is tudtam volna a CTC nélkül, az akkori vezetőség tartott egy előadást a program lehetőségeiről. Dorci is még 2019-ben, gólyaként ment volna. Továbbá van egy másik középvezetőnk, aki így volt egész nyáron dolgozni, és nem akármilyen helyekre ment és látott bele a vendéglátóiparba.

Ahogy látom csak pozitívumot jelent mindkettőtöknek a CTC. Miért és kinek érdemes még hozzátok jelentkeznie?

D.: Én azt mondanám, hogy annak, aki tényleg szeretne ebben a szakmában elmélyülni és iránymutatást kapni, hogy merre induljon el. Ahogy mondtuk, a tréningek és az egyéb programok keretein belül olyan lehetőségekre és kapcsolati hálóra tehetnek szert a hallgatók, ami nagyon hasznos lesz nekik a jövőben.

Mit tanácsolnátok azoknak, akik most jelentkeznének hozzátok?

Sz.: Lehet, hogy senki nem gondolkozott abban, hogy turizmust tanuljon, és nem is feltétlenül ez a legfontosabb, hogy a turizmus legyen a mindene az embernek, hanem ha olyan ötlete van valakinek, hogy egy vállalkozást szeretne indítani vagy olyannal szeretne foglalkozni, amiben vendégekkel kell foglalkozni vagy utazni szeret, mindenképpen megéri számításba venni a CTC-t. Itt abszolút táptalajra lehet találni partnerek, barátok és lehetőségek terén. Mindenben tudjuk egymást segíteni, amiben kell.

D.: A felvételi rendszerünk nem olyan bonyolult, akiben látjuk kicsit is a szikrát, hogy lelkes, aktív és szeret tenni a közösségért, azokat szívesen várjuk.

Kell előzetes tudás, kompetencia a hozzátok való jelentkezéshez? Vagy nem feltétlenül szükséges, hiszen a szervezeten belül el tudják sajátítani ezeket?

Sz.: Jó szociális készségekre azért szükség van, de a lelkesedést mi már bőven díjazzuk.

Köszönöm szépen! Nekem ezek lettek volna a kérdéseim, de ha valamit meg szeretnétek még osztani, azt szívesen meghallgatom.

D.: November 30-án lesz az utolsó záróeseményünk az évben, a Folly Arborétumban Folly Réka fog nekünk mesélni arról, hogyan indult a karriere. Mindenkit várunk szeretettel egy kis barangolásra a Balaton partján, a Balaton édenkertjében! Facebook-on megtalálható az eseményünk, ott lehet regisztrálni.