Corvinus HÖK

Interjú Komoróczy Ádám

Elnök, FAKT Szakkollégium

Először is arra szeretnélek kérni, hogy mutatkozz be, mesélj arról, hogy mit érdemes Rólad tudni.

Sziasztok! Komoróczy Ádám vagyok és jelenleg az ötödik évemet töltöm a Corvinuson, mint Gazdaság- és pénzügy- matematikai elemzés szakos hallgató. Már első évben is sokat gondolkodtam a szakkollégiumokon, de akkor egy betegség miatt lecsúsztam a felvételiről, ám ez nem állított meg abban, hogy egy évvel később jelentkezzek. Itt az inspiráló közegnek és a mentoraimnak hála a gólyafélévem után rögtön elindultam Szervezetfejlesztés Teamvezetőnek, majd Alelnöknek, végül pedig tavaly májusban az elnöki pozícióért is.

Mikor hallottál először a FAKT-ról, és miért pont ezt a szakkollégiumot választottad?

A FAKT-ról először Gólyatáborban hallottam, még 2017 nyarán. A szakválasztás során is nagy motiváció volt a nővérem egyik korábbi osztálytársa és itt lent a GT-ben ugyanez az ismerős arc fogadott a Faktos standnál. Szétnéztem több szakkolinál is és elég hosszú időn keresztül többen is benne voltak a kalapban, de végül a sokszínű társaság, a nyílt programok és az, hogy több barátom is ide szeretne jelentkezni elég egyértelmű döntés elé állítottak.

Hogyan kerültél elnöki pozícióba, és szerinted milyen kompetenciákkal kell rendelkeznie egy vezetőnek a szervezetetekben?

A tagság megválasztott…..A viccet félretéve, a gólya félévem után 2-szer fél évig voltam Szervezetfejlesztésért felelős Teamvezető, majd egy évig Szervezetfejlesztésért, Pénzügyekért és Társadalmi felelősségvállalásért felelős Alelnök, idén pedig az elnöki mandátumomat töltöm. Az, hogy milyen kvalitásokkal vagy kompetenciákkal kell rendelkezni egy érdekes, de ennél kicsit bonyolultabb kérdés. Elnökként már nem csak jó ötletek, ambíció vagy kötelességtudat hajtják az embert, de egyének között is eltér, hogy pontosan mi ez a dolog. Egyszerre fontos meghallgatni a tagokat, odafigyelni mindenkire, de meghozni olyan döntéseket, melyek sokak számára rossznak tűnhetnek. Szem előtt tartani az egyéni érdekeket és közben nem megfeledkezni a szakkollégium érdekeiről.

Mi az, ami Téged minden nap motivál a szervezet elnökeként?

Érdekes érzés, amikor a saját választási beszédjeim csengenek vissza a fülemben, de a válasz elég régóta ugyanaz: Az emberek. Mindig is az emberek voltak és ugyan vannak nehéz napok, de mindig is az emberek lesznek. Szeretem látni, ahogy valaki először bontogatja a szárnyait, indul el pozícióért és választják meg, szeretem látni, ahogy valaki először szólal fel gyűlésen és old fel egy vitát, szeretem látni, ahogy valaki kitalál egy kisebb projektet és próbálja megvalósítani, ugyanúgy ahogy szeretem meghallgatni, ha valakinek valamilyen nehézsége vagy problémája van és együtt kereshetünk megoldást rá, hiszen erről szól ez a közösség.

Milyen célokat szeretnél elérni az általad betöltött pozícióban? Milyen újításokat tervezel a szervezet számára?

Kicsit furcsa ez a kérdés, hiszen alig 3-4 hónapom van hátra a 12-ből, de igyekszem pontosan megválaszolni. Az egyik legnagyobb újításunk az év során a szervezeti struktúránk átalakítása volt, melynek egyik lépcsője egy régóta futó projekt – a CSR projekt – teamfeladati státuszba emelése volt. Emellett újdonságot jelentett az online oktatásból kilábalás is, mely sokszor könnyített rajtunk, de a 2 online évfolyamunk számára jelentett újdonságokat is. Ezenfelül több adminisztratív és mindennapi életet megkönnyítő kis javításunk is van, a tavaszi félév második felében pedig, ha a csillagok is úgy szeretnék, újraélednek a nemzetközi kapcsolataink és a külföldi lehetőségeink.

Hogy épül fel Nálatok a vezetőség, hogyan hozzátok meg a döntéseket a szakkollégiumot érintő ügyekben?

A vezetőségünk alapvetően 2 részből áll. Van az elnökség, ahol 3 alelnök segíti a munkámat. Ők 1-1 divízióért felelősek, ahol 2-2-3 teamvezetőjük van és 11-en alkotjuk a teljes vezetőséget. Az elnökség feladata a hosszútávú stratégia felügyelete és a munkafolyamatokban való segítségnyújtás, illetve az érzékenyebb kérdések megfelelő módon történő kezelése, míg a vezetőség feladata a mindennapi és a rövidtávú feladatok koordinálása és tervezése. Ezenfelül nagyobb események esetén, mint a Konferenciánk szoktunk külön projektteameket kialakítani, akiknek átmenetileg az egyetlen feladata a projekt megvalósítása.

Milyen szakmai tréningeket, lehetőségeket tudtok biztosítani a hozzátok jelentkező hallgatóknak?

A szakkollégium tagjaink minden félévben lehetősége van egy kurzus teljesítésére, melyet egy 8-10 opcióból álló kurzuslistából választhatnak ki, melyet mi magunk rakunk össze a tagság véleménye és igényei alapján. Lehet választani adatelemzéstől kezdve energiaipari kurzuson és vállalati business projekteken keresztül egészen a KKV-k környezetéig és PR kurzusig bármiből. Ezenfelül vannak szakmai alkalmaink, ahol minden félévben 10-12 eseményen keresztül szakemberekkel beszélgetünk különböző gazdasági és kevésbé gazdasági témájú kérdésekről. Pár féléve szokássá vált az olvasókör intézménye is, illetve idén tervezzük elindítani a vitaalkalmainkat is.

Mekkora hangsúlyt helyeztek a közösségi életre? Milyen programokat szerveztek a közösség erősítése végett?

Minden szakkollégium – így mi is – kiemeli, hogy három pillér mentén épül fel, melyek a közösség, a szakmaiság és a társadalmi felelősségvállalás, melyekre egyaránt elég nagy hangsúlyt fektetünk. Heti szinten szervezünk kisebb-nagyobb közösségi alkalmakat, de jelentős az ad hoc jellegű programok mennyisége is, legyen szó társasestről, sportestről, közös főzésről vagy a világ megfejtéséről egy pohár valami mellett. Évente 3 tábort szoktunk továbbá szervezni, ahova a tagság nagy része elmegy és tavasszal még a korábbi tagjainkkal is lehet találkozni. Ezeken felül pedig a Covid hullámok előtt előfordultak külföldi utazások is, ezeket reméljük mihamarabb tudjuk pótolni.

Kiknek érdemes hozzátok jelentkeznie, szükséges előzetes tudás a jelentkezés előtt?

A szakkollégiumba első- és másodéves hallgatók jelentkezését várjuk, a korábbi G és K karokról, olyan hallgatóknak, akik tudják, hogy mit szeretnének tanulni és olyan hallgatóknak is, akik hozzám hasonlóan kicsi elveszve érezték magukat az egyetem elején és ehhez keresnek segítséget. Előzetes tudás nem szükséges a jelentkezéshez, de minden évben jó tanács, hogy ne utolsó pillanatban töltsétek le a felvételit.

Van esetleg valamilyen érdekes információ, amelyet szívesen megosztanál az olvasókkal?      

Múlt héten választottuk meg az idei Felvételi Bizottságot, így már elindult a készülés a március elején az Infóesttel kezdődő felvételi időszakra. A 7 főből álló bizottságba került fiatal és rengeteg tapasztalattal rendelkező tagunk is, de ami közös, hogy mindannyian nagyon várjuk, hogy megismerhessük titeket! Mi leszünk azok, akik az írásbeli leadása után nagy szeretettel várunk titeket a szóbeli beszélgetésekre is.

Milyen nyílt eseményetek kerül megrendezésre a közeljövőben?

A héten fut a Fakt Napok sorozatunk, ahol délutánonként meghallgathatjátok Czeller Gábort, az Amigos alapítványt vagy akár Dr. Pogátsa Zoltánt is, arról, hogy mit gondolnak a jövőről, hogy lehet-e a gazdasági fejlődés és a növekedés közé egyenlőséget tenni vagy, hogy a környezeti fenntarthatóság mellett, milyen a társadalmi fenntarthatóság jelenlegi helyzete. Március első hetében pedig mindenki szeretettel várunk a tavaszi infóestünkön, ahol a szervezeten kívül a felvételiről is több információt kaphattok meg, az esemény végén pedig elérhetővé tesszük az idei felvételi feladatsorunkat is.

Köszönöm szépen az érdekes beszámolót!